bovid ماشین مونتاژ وارداتی سرگرمی ماشین

bovid: ماشین مونتاژ وارداتی سرگرمی ماشین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی معادله تازه یارانه ۹۷

    نقشه راه مالی دولت جهت سال آینده نهایی شد؛ مجلسی ها در جلسه علنی روز پنج شنبه پارلمان، بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را به آخر رسانده و مجموع مصوبات خود را

    معادله تازه یارانه ۹۷

    معادله تازه یارانه ۹۷

    عبارات مهم : یارانه

    نقشه راه مالی دولت جهت سال آینده نهایی شد؛ مجلسی ها در جلسه علنی روز پنج شنبه پارلمان، بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را به آخر رسانده و مجموع مصوبات خود را جهت تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال کردند. ولی آخر بخش بررسی تبصره های ۲۲ گانه لایحه بودجه ۹۷، چه بود؟ نمایندگان در آخرین ساعات کاری بودجه ای مجلس، وظیفه تبصره ۱۴ لایحه بودجه که به عنوان یارانه می پردازد را مشخص کردند؛ تبصره ای که شاید پرمناقشه ترین تبصره لایحه بودجه جهت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه بود.

    آنچه در این تبصره به تصویب رسید، بیش از همه از یک بام و دوهوای دولت و مجلس در پرداخت یارانه نقدی حکایت دارد؛ آنجا که از یکسو مجلسی ها با صدور مجوز جهت استفاده از مکانیزم های حذف، دولت را موظف به از بین بردن تدریجی پردرآمدهای یارانه بگیر در سال آینده می کنند و از سوی دیگر، با الحاق یک بند، به دولت مجوز می دهند با زیاد کردن سقف کلی یارانه نقدی، در نهایت همه افراد یارانه بگیر فعلی را در سال آینده نیز زیر چتر یارانه نقدی حفظ کند. براساس آمار دولت در سال ۹۶، به حدود ۷۶میلیون نفر یارانه نقدی می دهد.

    معادله تازه یارانه ۹۷

    مجوز از بین بردن یارانه بگیران

    با رای موافق نمایندگان به تغییرات نهایی تبصره ۱۴، سقف مصارف تعیین شده است جهت هدفمندی یارانه ها، با زیاد کردن ۱۱ هزار میلیارد تومانی به ۵۵هزار میلیارد تومان رسید. مجلسی ها که در لایحه بودجه ۹۷، با هرگونه زیاد کردن قیمت حامل های انرژی مخالفت کرده اند، با آینده نگری آنکه مصرف حامل های انرژی در سال آتی زیاد کردن می یابد، زیاد کردن ۱۱ هزار میلیارد تومانی درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را آینده نگری کرده اند. با این همه، بیشترین درآمدهای حاصل از محل هدفمندی یارانه ها صرف یارانه نقدی و غیرنقدی خانوار خواهد شد. نمایندگان در اقدامی، سقف یارانه نقدی و غیرنقدی خانوار در سال ۹۷ را به ۳۵ هزار و ۵۰ میلیارد تومان زیاد کردن دادند. با درنظر گرفتن رقم یارانه نقدی یک نفر در سال (۵۴۶ هزار تومان)، سقف تعیین شده است جهت یارانه نقدی خانوار در سال آتی، کفاف یارانه حدود ۶۴ میلیون نفر را می دهد. این ماجرا با در نظر گرفتن این فرض است که درآمدهای آینده نگری شده است از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به طور کامل محقق شود.

    نقشه راه مالی دولت جهت سال آینده نهایی شد؛ مجلسی ها در جلسه علنی روز پنج شنبه پارلمان، بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را به آخر رسانده و مجموع مصوبات خود را

    با توجه به آنکه آمارها از پرداخت یارانه به حدود ۷۶ میلیون نفر در سال ۹۶ یعنی امسال حکایت دارد، بنابراین حتی با فرض تحقق کامل آینده نگری درآمد های حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، دولت در سال پیش رو، باید حدود ۱۲میلیون نفر را از فهرست یارانه بگیران از بین بردن کند؛ موضوعی که به نظر می رسد به استناد بیانات نمایندگان دولت و بسیاری از نمایندگان مجلس، اراده ای جدی جهت آن وجود ندارد و دولت و مجلس در سال ۹۷، خواهان استمرار پرداخت یارانه نقدی به همه یارانه بگیران همانند امسال هستند.

    مجوز عدم از بین بردن یارانه بگیران

    در عنوان یارانه نقدی خانوار توصیه ای دیگر قابل توجه هست. پیش از این، بندی در جدول مربوط به درآمد و مصارف قانون هدفمندی یارانه ها درج شده است بود که دولت را مجاز به زیاد کردن سقف یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها تا ۴۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ می کرد و به معنای تعلق یارانه به بیش از ۷۵ میلیون نفر بود. این یعنی دولت می توانست با تشخیص خود و با استفاده از این مجوز مجلس، هیچ یک از یارانه بگیران در سال ۹۷ را از بین بردن نکند. ولی کمیسیون تلفیق در اصلاح نهایی تبصره ۱۴، بند یاد شده است را از بین بردن کرد. تلفیقی ها بر این باورند که با از بین بردن این بند، مجلس مجوز رسمی و قانونی جهت عدم از بین بردن پردرآمدهای یارانه بگیر را در اختیار دولت قرار نمی دهد.

    با این حال ولی کمیسیون تلفیق، راهی دیگر در اختیار دولت قرار داد که به نظر می رسد به نتیجه ای مشابه می انجامد؛ بنابر آنچه مجلس در بندی از تبصره ۱۴ به تصویب رساند، به دولت اجازه داده می شود تا سقف ۱۰ درصد مجوز قانون برنامه ششم، نسبت به جابه جایی منابع و مصارف این جدول جهت پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها اقدام کند. این به معنای آن است که دولت می تواند در صورت نیاز، بخشی از مبالغ مربوط به سایر مصارف که در جدول این گزارش به آن اشاره شده است بکاهد و به یارانه نقدی و غیرنقدی خانوار اضافه کند. این نیز مجوزی است که به دولت کمک می کند تا در سال آینده از تعداد یارانه بگیران نکاهد و روند یارانه نقدی سال ۹۶ را در سال ۹۷ ادامه دهد.

    معادله تازه یارانه ۹۷

    با وجود آنکه مجلس در بودجه ۹۷ شرایطی را فراهم کرده که دولت می تواند از بین بردن پردرآمدها از فهرست یارانه بگیران را نیز در دستور کار قرار ندهد، ولی در عین حال مجوز استفاده از مکانیزم های از بین بردن را در اختیار دولتی ها قرار داده است.

    هرچند به نظر می رسد اراده دولت و مجلس در سال ۹۷ بر پرداخت یارانه به اکثر یارانه بگیران هست، ولی بر مبنای آنچه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه به تصویب رسیده، دولت موظف است نسبت به از بین بردن یارانه خانوارهای پردرآمد در طول سه ماه اول سال ۹۷ به صورت تدریجی اقدام کند. مجلسی ها همچنین با دادن مجوز به دولت جهت بررسی «تراکنش مالی افراد» در قالب «آزمون وسع»، شرایطی جهت افرادی که مایل به بررسی «تراکنش های مالی» خود و «آزمون وسع» آنها به وسیله دولت نیستند، فراهم کردند تا بتوانند از دریافت یارانه اعلام انصراف کنند. همچنین در صورتی که خانوارها نسبت به از بین بردن یارانه خود معترض باشند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر یک ماه عنوان را بررسی و در صورت استحقاق، نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام کند.

    نقشه راه مالی دولت جهت سال آینده نهایی شد؛ مجلسی ها در جلسه علنی روز پنج شنبه پارلمان، بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را به آخر رسانده و مجموع مصوبات خود را

    همسان سازی حقوق بازنشستگان

    علاوه بر مصوبه یارانه ای، جلسه روز پنج شنبه مجلس مصوبات دیگری نیز داشت. مجلسی ها با تصویب بندی در لایحه بودجه، به دولت اجازه دادند تا سقف هزار میلیارد تومان از کمک های بلاعوض قوا جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان هزینه کند.

    معادله تازه یارانه ۹۷

    مصوبه ای جهت جلوگیری از فساد

    نمایندگان همچنین در مصوبه ای دیگر وزارتخانه های راه و جهاد را جهت تعیین وظیفه اراضی تحت تملک اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی مکلف به انجام اقداماتی کردند؛ تبصره ای که جهت جلوگیری از رانت ذلت و فساد است و می تواند اموال عمومی و بیت المال را از هدررفت مصون بدارد. این تبصره به علت داشتن ابهامات متعدد به این صورت اصلاح شد: وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی مکلفند جهت آن دسته از اراضی واقع در محدوده شهرها و اراضی منابع طبیعی خارج از شهرها که از سال ۱۳۶۰ به بعد به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی واگذار و در جهت اهداف و کاربری های تعیین شده است مورد استفاده قرار نگرفته اند، اقداماتی را به عمل آورند. نخست آنکه اراضی که در مواردی غیر از اهداف و کاربری تعیین شده است مورد استفاده قرار گرفته اند و فاقد مستحدثات هست، به طور کامل مسترد می شود. همچنین آن بخش از اراضی واگذار شده است که در جهت اهداف و کاربری تعیین شده است مورد استفاده قرار نگرفته به دولت مسترد می شود. مراجع قضایی ذی ربط نیز بر اجرای این بند و استرداد اراضی عنوان این بند نظارت خواهند کرد. از سوی دیگر، نمایندگان در تصمیمی، اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری را جهت یکسال دیگر یعنی تا آخر سال ۹۷ تمدید کردند. مجلسی ها همچنین در یک مصوبه، افطاری دادن کلیه دستگاه های اجرایی را به هر میزان و به هر نحو مطلقا ممنوع کردند.

    وام ازدواج؛ ۱۵ میلیون تومان

    نمایندگان در تصمیمی دیگر، با زیاد کردن وام ازدواج به میزان ۱۵ میلیون تومان موافقت کردند. براساس بند «ب» تبصره ۱۶، به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران موظف است کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار بعد انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانک ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه همکاری کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت هر یک از زوج ها در سال ۱۳۹۷ معادل ۱۵ میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج ساله است.

    دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: یارانه | سال آینده | لایحه بودجه | یارانه بگیر | یارانه نقدی | دریافت یارانه | پرداخت یارانه | نمایندگان مجلس


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار