bovid ماشین مونتاژ وارداتی سرگرمی ماشین

bovid: ماشین مونتاژ وارداتی سرگرمی ماشین

گت بلاگز ماشین تفاوت سراتو های وارداتی با مونتاژ سایپا چیست؟

در این مطلب نگاهی می کنیم به کیفیت ماشین سراتو که مونتاژ شرکت سایپا می باشد.

تفاوت سراتو های وارداتی با مونتاژ سایپا چیست؟

در این مطلب نگاهی می کنیم به کیفیت ماشین سراتو که مونتاژ شرکت سایپا می باشد.

نگاهی به کیفیت کیا سراتو مونتاژ داخل

نسل اول کیا سراتو در سال 2006 با شروع واردات گسترده ماشین به‌کشور راه پیدا کرد و شاید به علت طراحی و ویژگی‌های فنی نه چندان امیدوار‌کننده اش زیر سایه رقبای قدری همچون مزدا 3 فروش چندان موفقی را تجربه نکرد.

اما نسل دوم با ورود به بازار در سال 2009 به کمک طراحی به روز شده، امکانات مناسب و قیمت رقابتی به یکباره تبدیل به پرفروش ترین خودروی وارداتی کیا شد و به لطف نبود هیوندای النترا در آن دوران توانست موفقیت زیادی کسب کند.

تفاوت سراتو های وارداتی با مونتاژ سایپا چیست؟

حال شرکت سایپا طی یکی دو سال گذشته تولید سراتوی نسل قبل را در برنامه تولید خود قرار داده که البته با تصویر العمل هایی متفاوتی روبرو شده است هست. بعضی انتظار داشتند که این شرکت به سراغ تولید نسل جدیدتر برود و موافقان تولید نسل قبلی بر این نظر بودند که تولید مدل قبلی با قیمتی پایین تر قابل دسترس تر خواهد بود. در هر صورت سایپا بعد از راه اندازی خط تولید، سراتوی سدان را در دو ورژن اتوماتیک و دنده دستی با طیفی از امکانات و با 25 % داخلی سازی در برنامه تولید و مونتاژ قرار داد که با توجه به قیمتی در محدوده 90 میلیون و گستردگی خدمات بعد از فروش سایپا در سطح کشور، فروش نسبتا قابل توجهی داشته است.

عبارات مهم : ماشین

تفاوت سراتو های وارداتی با مونتاژ

اصلی‌ترین تفاوت کیفی در سراتو سایپا و نسخه وارداتی، در رنگ ماشین‌هاست. هنگامی که یک سراتو سایپا را کنار یک مدل وارداتی قرار می‌دهید، کاملا متوجه برتری رنگ نسخه وارداتی می‌شوید. به طوری که کیفیت رنگ سراتو سایپایی حداکثر به یک تندر90 می‌رسد.

اکثر سراتوهای وارداتی، نمونه‌های 4 سیلندر 2000 سی سی تنفس طبیعی با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته بوده و درصد بالایی از آنها هم به کامل‌ترین سطح تجهیزات قابل سفارش، مجهز هستند. آخرین نمونه‌های سراتوی وارداتی در تابستان سال 93 ، با قیمتی نزدیک به 100 میلیون تومان در بازار معامله میشدند.

حال سراتوهای داخلی شده است در دو نمونه اتوماتیک مجهز به گیربکس 6 سرعته و پیشرانه 2000 سی سی مشابه با نمونه وارداتی و مدل 5 دنده دستی مجهز به پیشرانه 1600 سی سی تنفس طبیعی ارائه می شوند تا مشتری حق گزینش مناسب خود را داشته باشد. البته در نمونه های وارداتی نسخه زیبای دو در کوپه نیز دیده میشود که با توجه به علاقه طیف جوان بد نبود که سایپا تولید این ماشین را هم در برنامه خود میگنجاند.

از امکانات موجود جهت مجهزترین نمونه‌های داخلی میتوان به صندلی های تاشوی عقب، فرمان چرمی مجهز به کلیدهای کنترل، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی ، کروز‌کنترل، ایربگ راننده و سرنشین، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ریموت تاشو و… اشاره کرد.

البته مدل فول‌تر این محصول مجهز به صندلی چرمی با تنظیمات برقی به همراه سانروف و چند آپشن قابل سفارش دیگر با قیمت 99 میلیون نیز به گزینه‌های مشتری افزوده شده است است.

در این مطلب نگاهی می کنیم به کیفیت ماشین سراتو که مونتاژ شرکت سایپا می باشد.

نکاتی که اشاره کردیم به نوعی تفاوت‌های نسخه وارداتی و داخلی این سدان محبوب، تنها برروی کاغذ بود. ولی جهت پی بردن به تفاوت‌های کیفی در فرصتی کوتاه شرایط رانندگی با یک نمونه مونتاژ شده است را فراهم کردیم. حقیقتا تفکرمان پیش از تحویل ماشین بر این بود که شاید تا حدودی شاهد افت کیفیت سواری و یا قطعات به‌کار رفته در خودروی داخلی سازی شده است خواهیم بود، ولی سختگیری‌های کمپانی مادر جهت تایید سطح کیفی محصول و وسواس طرف ایرانی باعث شده است است تا ماحصل کار خودرویی مطابق با استانداردهای مورد نیاز باشد.

با استارت زدن ماشین پیشرانه 2 لیتری آن به نرمی و بی‌صدا روشن شده است و به هنگام حرکت با اوج رفتن دور موتور، عایق بندی خوب کابین و قسمت جدا کننده محفظه موتور موجب می‌شود تا کمترین صدا از موتور به گوش برسد. شتاب گیری با پیشرانه 156 اسبی به نرمی و بدون احساس افت سرعت در هنگام تعویض دنده ها صورت می گرفت ولی فاصله میان دنده 1 و 2 با کمی ارتعاش همراه بود. عبور از دست‌اندازهای تعبیه شده است در پیست مورد آزمون تقریبا بی صدا و کم تکان بود و استفاده از رینگ های 16 اینچی (به جای نمونه 17 اینچی مدل های وارداتی) موجب میشد تا با بلندتر بودن فاق لاستیک، کوبش کمتری را در کابین احساس کنید که قطعا جهت سفرهای طولانی یک توصیه مثبت ارزیابی می شود.

صندلی های آن از نوع پارچه ای تولید داخل بود و دوخت چرمی با کیفیت روی فرمان حس خوشایندی از یک ماشین مونتاژ داخل به راننده انتقال یافته می‌کرد. عملکرد سیستم ترمز ضد قفل و ضدلغزش در قسمتهای شیشه ای خیس انتهای پیست نیز راضی‌کننده و بدون نقص به نظر می‌رسید. ولی از بین بردن سیستم کنترل پایداری (ESP) از نکات ناامید کننده در مدل های تولید داخل است.

در انتها باید گفت سراتو به عنوان یک سدان پرطرفدار در کشور در حال حاضر با سطح تجهیزات مناسب و قیمت رقابتی، زیاد به مصاف رقبای چینی بازار خواهد رفت و از این حیث مطمئنا گزینه برتر بازار خواهد بود. با توجه به این عنوان به نظر میرسد که سراتوی مونتاژ شده است جهت افرادی که خواهان خودروی صفر کیلومتر هستند یکی از گزینه های بی رقیب در سدان های این محدوده قیمتی محسوب می شود که با نمونه وارداتی خود تفاوت کیفی محسوسی ندارد. ضمن این‌که با واردات عمده قطعات خودروی مذکور به وسیله شرکت سایپا، نگرانی کمبود قطعه نیز جهت آن کمتر احساس می شود.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: iranjib.ir

واژه های کلیدی: ماشین | مونتاژ | وارداتی | سرگرمی | ماشین |


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz